פרויקט הגמר של תלמידי יב

השבוע התקיים פרויקט גמר לתלמידי יב' בתיכון תדמור. הפרויקט הוא חלק ממשימות סיום לימודי התיכון וקבלת הסמכה סוג 1 בטבחות.

IMG-20140508-WA0006איך זה הולך?

כל תלמיד בוחר נושא לדוגמא: עוגות, פילה בקר, מטבח סיני וכו' ובשלב הראשון מתחיל בכתיבה של עבודה עיונית על הנושא. לאחר ניתוח הנושא התלמידים בוחרים 6 מתכונים ומפרטים על כל מתכון בחוברת שהם מכינים. מעבר לפירוט מדויק של מצרכים כותבים על הערך התזונתי של המתכון ואפילו מתמחרים אותו.

השלב הבא הוא מעשי וכאן המקום לתהות מי הם הבוחנים ממשרד הכלכלה שמגיעים כדי לבחון את הפרויקטים ואיך מתקבלים לעבודה הזו ?

נחזור לתלמידי תדמור…

דוד מפתח תקווה

דוד סוילבמן שמגיע כל בוקר מפתח תקווה וכבר בכיתה ה'-ו' ידע שהוא יילמד בתדמור, בחר כנושא פילה בקר. בחירה מצוינת לפיי דעתנו והתמונות מדברות בעד עצמן. סטייק טרטר בתוך טורטיה, כדורי קרפצ'יו ממולאים באורז ומחית פטריות, מדליוני פילה בקר ועוד תיאורים של מנות IMG-20140508-WA0012המזכירות את הסיפור התנכי על משה שעמד על הר נבו ואל הארץ המובטחת לא בא (כך מרגיש מי שלא היה חלק מצוות הבוחנים של משרד הכלכלה.).

אין ספק שלפי התמונות של המנות אנחנו יכולים להבין את הוריו של דויד שתמכו בבנם המוכשר שגם ממשיך ללימודי יג'.

לישי מאריאל

גם לישי קיבל לא רק את ברכת הדרך מהוריו כשהחליט ללמוד בתדמור אלא אף המלצה ללכת ללמוד משהו שהוא אוהב. וכך כל בוקר לישי נוסע מאריאל לתיכון תדמור בהרצליה עם חלום להיות קונדיטור. לכן אולי הוא בחר לפרויקט הגמר נושא רחב וטעים שנקרא "עוגות".

אז בספרון הקטן שהוא כתב הוא הכניס מתכונים של עוגות שונות. למשל, פאי לימון, עוגת נפוליאון, קראנץ' תמרים, עוגת מוס עם שלוש שכבות שוקולד ועוד.

מה עדיף?

אז מה עדיף פרוייקט גמר עם סטייק טרטר ועוגת נפוליאון או על צפרדע עם השם המוזר עגולשון שחור גחון? אנחנו הולכים על העוגה של קיסר צרפת וסטייק טוב.